Mentre que en la primera part de Cares, arestes i vèrtexs ens centràvem en el comptatge d'aquests tres elements fonamentals dels poliedres, en aquesta segona part ens centrem en la identificació d'aquests elements en els desenvolupaments dels mateixos poliedres.
Arestes
Aquí presentem un parell d'applets proposats a la "Biblioteca de Manipulables Virtuales de Matemáticas" del blog Didactmatic del J. Garcia Moreno que permet treballar la identificació d'una mateixa aresta d'un poliedre en el seu desenvolupament pla.
Arestes
Aquí presentem un parell d'applets proposats a la "Biblioteca de Manipulables Virtuales de Matemáticas" del blog Didactmatic del J. Garcia Moreno que permet treballar la identificació d'una mateixa aresta d'un poliedre en el seu desenvolupament pla.
http://dl.dropboxusercontent.com/u/44162055/manipulables/geometria/desarrollos1.swf |
![]() |
http://dl.dropboxusercontent.com/u/44162055/manipulables/geometria/poliplatonicos.swf |
Trobem que aquest tipus de tasques repten a l'usuari a visualitzar la relació entre el cos tridimensional i la seva representació plana en un sentit ample i particularment, treballa una habilitat indispensable si volem comptar cares, arestes i vèrtex d'un poliedre a partir del seu desenvolupament pla. En aquest sentit, ja havíem esmentat en un post del blog del Puntmat (Més sobre representacions planes d'objectes tridimensionals) els applets que presentem avui.
Cares
Aquí presentem alguns applets que focalitzen en la identificació de cares a partir de la seva posició relativa:
- un applet del projecte "Starter of the day" Transum que proposa petites activitats motivadores per començar les classes de matemàtiques
![]() |
http://www.transum.org/software/SW/Starter_of_the_day/Students/Hot/Dice_Numbers.asp |
- un parell d'applets del Wolfram Demostrations Project (un dels quals ja havíem esmentat al post Desenvolupament de poliedres del blog del Puntmat)
![]() |
http://demonstrations.wolfram.com/FindTheOppositeFace/ |
![]() |
http://demonstrations.wolfram.com/DeduceTheNetForADiesNet/ |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada